Communicatie

Communicatie

Correcte en begrijpbare communicatie is enorm belangrijk. Hoe toegankelijker de informatie, hoe meer mensen we bereiken. De kern van ons communicatiebeleid is doelgerichte, relevante informatie verstrekken voor een brandveiliger leven. Met de maatregelen rond social distance en telewerken werd het belang van online communicatie nog vergroot.


Websites

Naast onze algemene website, met info voor patiënten en zorgverstrekkers, voorzien we verschillende thema-websites die dieper ingaan op toegepaste informatie.


Multimedia

Op verschillende social mediakanalen spelen we in op de actualiteit. Via Facebook,Instagram, LinkedIn en Twitter brengen we de laatste nieuwtjes en zetten we lopende campagnes in the picture. In 2020 hielden we zo ook online contact met onze vrijwilligers.


Nieuwsbrieven

Naast onze maandelijkse nieuwsbrief, met de laatste nieuwtjes en info, informeren we onze abonnees ook met specifieke mails rond lopende acties en campagnes. In 2020 verstuurden we 30 verschillende mailings.


Face Equality Day

In het kader van FACE EQUALITY DAY sloegen Oscare vzw en VAGA vzw de handen in elkaar voor de campagne “Dit is geen kunst, maar hedendaagse realiteit”. Met als doel mensen te sensibiliseren naar een wereld waar iedereen gelijk is, ongeacht het fysieke uiterlijk. Onze campagne werd geselecteerd als ‘Boodschap voor algemeen nut’ en werd uitgezonden als TV-spot op Eén en als radiospot op Klara, MNM, Radio 1, Radio 2 en StuBru.
Lees meer op www.faceequalityday.be

Aan onze campagne koppelden we ook een manifest. Met dit manifest roepen wij op samen te werken naar een inclusieve maatschappij waarin we de manier waarop we naar mensen met een afwijking kijken, en de manier waarop we met hen omgaan, veranderen.
Wil jij meewerken aan een samenleving die verder kijkt dan het uiterlijk? Teken dan hier het Face Equality Manifest!

Deze campagne krijgt een vervolg in 2021. Hou dus zeker onze social media in de gaten!


The Daily Jan Show

In samenwerking met reclamebureau Muskus, stuurden we een ontwerp in voor de Standaard Solidariteitsprijs. Dagelijks staan brandwondenpatiënten in de kijker, maar dat is niet de aandacht die ze nodig hebben. Met onze campagne vragen we voor meer respect en solidariteit voor brandwondenpatiënten.
The Daily Jan Show” werd geselecteerd en haalde op donderdag 6 augustus de krant.


Steun onze patiënten vanuit je luie zetel!

Koop een ticket voor de online show en steun zo onze brandwondenpatiënten.
Geniet van Jan’s verhaal en toon je solidariteit.