112 ElectroEscape

112 ElectroEscape

Oscare vzw lanceert de ‘112 ElectroEscape’: een innovatief spel om jongeren bewust te maken van brandveiligheid

Oscare vzw kondigt met trots de lancering aan van hun nieuwste educatieve spel, de ‘112 ElectroEscape’.
Dit spel is ontwikkeld om jongeren op een interactieve en boeiende manier bewust te maken van het belang van brandveiligheid. Al spelend leren jongeren dat ze slechts drie minuten hebben om hun woning te verlaten in geval van brand.

De ‘112 ElectroEscape’ is een spel waarbij jongeren starten bij een ‘brandende’ woning. Via een elektronische route moeten ze op tijd de verzamelplaats bereiken. Onderweg worden ze geconfronteerd met vragen over brandveiligheid. Hierdoor kan Oscare vzw beoordelen wat jongeren al weten, en waar de focus voor de toekomst moet liggen.

“We hebben bewust gekozen om de elektronische route in de vorm van het getal 112 te maken. Zo raken jongeren vertrouwd met het noodnummer dat ze moeten bellen in geval van brand. Dit spel biedt een unieke gelegenheid om jongeren bewust te maken van de beperkte tijd die ze hebben om zichzelf in veiligheid te brengen. Het brengt hen ook belangrijke kennis over brandveiligheid bij.”

Op 22 juni werd de ‘112 ElectroEscape’ officieel gelanceerd op Pennenzakkenrock, aan het Zilvermeer in Mol. De duizenden aanwezige jongeren ontvingen het spel met enthousiasme.
Na de lancering gaat het spel op tournee langs scholen, opendeurdagen van de brandweer en tal van andere locaties, om zo een breder publiek te bereiken en de bewustwording van brandveiligheid te vergroten.

Oscare vzw nodigt alle scholen, brandweerkorpsen en organisaties met interesse in de ‘112 ElectroEscape’ uit om contact op te nemen om dit educatieve spel op hun locatie te verwelkomen.
Samen kunnen we jongeren helpen om levensbelangrijke kennis over brandveiligheid op te doen en hen de nodige vaardigheden aan te leren om in noodsituaties snel en adequaat te handelen.


Meer informatie Peter Van Rossum – peter.van.rossum@oscare.be – 0478654403.


In de media