Bacheloropleiding Communicatie AP Hogeschool op bezoek
De ‘next generation’ communicatiespecialisten
Gisteren hadden we het genoegen om een groepje laatstejaarsstudenten van de bacheloropleiding Communicatie aan de AP Hogeschool Antwerpen te verwelkomen bij Oscare vzw in Merksem. Als nazorg- en onderzoekscentrum streven wij ernaar om de levenskwaliteit van volwassenen en kinderen met brandwonden en littekens te verbeteren. Daarnaast zetten we ons in om de samenleving bewust te maken van de gevaren van brand en het voorkomen van brandwonden.
“We willen graag Koen Maertens en Peter Van Rossum bedanken voor hun warme ontvangst en de tijd die ze hebben vrijgemaakt voor onze studenten. Ze hebben ons waardevolle inzichten gegeven in hun externe communicatiebeleid, persbeleid, en hun ervaringen met vrijwilligerswerk en fondsenwerving.” aldus Dirk Hye, Docent PR & Communicatie aan de AP Hogeschool te Antwerpen.
Tijdens het rondetafelgesprek werd het al snel duidelijk, voor de studenten, dat Oscare vzw actief en doelgericht communiceert met een diverse groep belanghebbenden en stakeholders.
“Het delen van onze ervaringen, die we in de loop der jaren hebben opgedaan, met de nieuwe generatie vinden wij zeer belangrijk. Het is een manier om de kennis die we hebben vergaard door te geven en hen te inspireren in hun toekomstige communicatie-inspanningen. Tegelijkertijd waarderen we ook de nieuwe inzichten en frisse perspectieven, van de studenten, die met een open blik onze organisatie hebben bekeken. Deze wisselwerking tussen ervaring en vernieuwing is cruciaal om onze communicatiestrategie te blijven verbeteren, relevant te houden en de mogelijkheden van nieuwe communicatiekanalen optimaal te benutten.“ aldus Peter Van Rossum, communicatieverantwoordelijke bij Oscare vzw.
Daarnaast is het van belang te benadrukken dat de media-industrie een steeds groeiende en veranderende business is, en het is essentieel voor non-profit organisaties zoals Oscare vzw om hierop in te spelen. Oscare vzw heeft bewust oog voor dit dynamische landschap en stelt zich zeer flexibel op. Het vermogen om snel te reageren op nieuwe mediakanalen en trends stelt Oscare vzw in staat om hun boodschap effectief te verspreiden en zo een breder publiek te bereiken.
“De kennisoverdracht is van onschatbare waarde voor onze organisatie en helpt ons om onze missie verder te versterken. Samen kunnen we de kracht van communicatie benutten om onze doelen te bereiken en onze boodschap effectiever over te brengen. We zijn blij dat we kunnen samenwerken met de volgende generatie communicatieprofessionals en kijken uit naar mogelijke toekomstige samenwerkingen.” aldus Koen Maertens, directeur bij Oscare vzw