Jaarverslag 2019

Ook in deze coronatijden hebben wij het genoegen u het Jaarverslag 2019 van Oscare voor te stellen.

Hierin vindt u onder meer de balans en jaarrekening terug met de besteding van de middelen. Daarnaast krijgt u een selectie te zien van activiteiten, evenementen en projecten uitgevoerd in 2019 door of ten voordele van Oscare.

Wij willen dan ook van de gelegenheid gebruikmaken om u hiervoor hartelijk te bedanken!

Mede dankzij uw steun konden wij in 2019 weer heel wat realiseren:

• 1024 patiënten kwamen op consultatie bij onze artsen, waaronder 263 kinderen jonger dan 18 jaar. Allemaal samen goed voor zowat 2408 consultaties.
  • Gratis psychologische begeleiding goed voor in totaal 115 sessies en 102 sessies Vertical follow-up.
  • 96 patiënten werden behandeld door onze kinesitherapeuten. In totaal ging het om ongeveer 4983 behandelingen.
  • Het interactieve voertuig “Fire Safety Truck” werd omgebouwd tot een echte Escape Room, namelijk de “Fire Escape Room”, om iedereen bewust te maken over brandveiligheid.
  • Scar Academy organiseerde voor het eerst een MasterClass Scar Needling in London, UK.
  • … en zoveel meer!

De corona crisis treft ook onze sector bijzonder hard. Fondsenwerving evenementen worden massaal geannuleerd. Activiteiten worden teruggeschroefd in functie van de veiligheid voor medewerkers, vrijwilligers en patiënten. Maar dan nog blijven er mensen in de frontline werken en patiënten behandelen, zo ook bij Oscare.

Daarnaast willen we ook in 2020 blijven investeren in onderzoek naar littekenbehandelingen en kwaliteit van leven. Willen we blijven inzetten op preventie! Want jammer genoeg vallen er nog steeds te veel dodelijke slachtoffers bij woningbranden (meer info www.leefbrandveilig.be). Net daarom is het noodzakelijk dat we blijven sensibiliseren omtrent brandveilig leven.

Om dit alles te realiseren is uw steun meer dan ooit welkom! Alleen met uw hulp kunnen we het leven van brandwondenslachtoffers draaglijker maken en helpen aan een brandveilige samenleving.

Hartelijk bedankt voor uw steun!

Zorg voor uzelf en voor elkaar!

Heb jij een warm hart voor de zorg? Steun onze kampioenen!

Vorig artikel