Jaarverslag 2021 – communicatie

Communicatie

Communicatie

Correcte en begrijpbare communicatie is enorm belangrijk. Hoe toegankelijker de informatie, hoe meer mensen we kunnen bereiken. De kern van ons communicatiebeleid is doelgerichte, relevante informatie verstrekken voor een brandveiliger leven. We zagen in het voorbije jaar het belang van online communicatie nog vergroten.


Websites

Naast onze algemene website, met info voor patiënten en zorgverstrekkers, voorzien we verschillende thema-websites die dieper ingaan op toegepaste informatie.


Multimedia

Via verschillende social mediakanalen spelen we in op de actualiteit. Op Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter brengen we de laatste nieuwtjes en zetten we onze lopende campagnes in the picture. In tijden van COVID-19 probeerden we ook online contact te houden met onze vrijwilligers.


Nieuwsbrieven

Naast onze maandelijkse nieuwsbrief, met de laatste nieuwtjes en info, informeren we onze abonnees ook met specifieke mails rond lopende acties en campagnes. In 2021 verstuurden we 30 mailings.


In de media

Kan een afbeelding zijn van ‎een of meer mensen en ‎de tekst '‎WOENSDAG 9MEI202 hb hby l.be 15 HET BELANG VAN LIMBURG Expo PXL-Healthcare toont mensen met getekende gezichten GELIJKHEID Û-hG9 medicatie EDUCATION HELPS THE QUALITY OF LIFE DITIS GEEN KUNST, MAAR HEDENDAAGSE REALITEIT. expo van . Van هش VAGA... www.faceequalityday.be oscare nationale loterij HEALTHCARE‎'‎‎


Face Equality Day

In het kader van FACE EQUALITY DAY sloegen Oscare vzw en VAGA vzw, voor de 2e maal, de handen in elkaar met de campagne “Dit is geen kunst, maar hedendaagse realiteit”. In 2021 legden we de focus op  ‘OPLEIDING/EDUCATION’. Samen met de Universiteit van Antwerpen en Hogeschool PXL Hasselt gaven wij studenten de kans zich onder te dompelen in de verhalen van de personen van de tentoonstelling. En stelden hen de mogelijke opleidingen voor om deze mensen en andere te helpen.
Lees meer op onze website: www.faceequalityday.be/campagne2021


De Blik

Met onze campagne ‘De Blik’ lieten we mensen stilstaan bij hun eigen reactie op mensen met een ‘ander’ uiterlijk.
Neen, littekens van brandwonden zijn niet mooi, maar de manier waarop wij erop reageren is meestal ook niet fraai. Geef brandwondenpatiënten de blik die ze echt nodig hebben. Oscare zet zich dagelijks in om patiënten met brandwonden en littekens te helpen. Steun Oscare!

Onze campagne werd geselecteerd als ‘Boodschap voor Algemeen Nut’ en werd uitgezonden als TV-spot op Eén en als radiospot op Klara, MNM, Radio 1, Radio 2 en StuBru. Lees meer op onze website: www.oscare.be/nl/deblik


Maak het verschil
Maak het verschil
voor mensen met brandwonden